Monday, October 18, 2010

Jawapan YB Nazri Aziz mengenai Namewee


YB Nazri Aziz dilihat begitu proaktif dan bersemangat waja mahu mengambil tindakan dua guru masing-masing di Johor dan Kedah yang dikatakan mengeluarkan kenyataan berunsurkan perkauman pada Ogos lepas.

Beliau berkata "keputusan yang diambil kelak merupakan keputusan yang adil kepada semua pihak". Pihak mana tu? Hanya YB Nazri saja yang tahu.


Kes Namewee macam mana pulak YB Nazri? Berdasarkan rekod, Namewee pun bikin 'rasis' pada bulan Ogos jugak. Kenapa hingga sekarang masih tiada tindakan?


Nak tahu apa jawapan YB Nazri? Nah...ini jawab beliau.

"Kita tetap akan ambil tindakan terhadap Namewee tapi mesti berdasar kepada fakta-fakta yang menyabitkannya. Dia bukan pegawai kerajaan jadi kita tak boleh ambil tindakan terhadapnya sebagai seorang pegawai kerajaan.

"Laporan polis telah dibuat dan kita sedang timbang beberapa undang-undang untuk mengambil tindakan terhadapnya".

Macam payah benar nak ambil tindakan. Berapa lama lagi rakyat kena tunggu?
Jangan lupa ya YB. Kata dikota, janji mesti ditunai. Kami mahu keputusan yang adil kepada semua pihak. Peace !

12 comments:

Muhammad Azli Shukri said...

masalahnya..kes namewee ini ada bukti nyata,,iaitu rakam video..hal ini jauh berbeza dengan kes dua guru tersebut..yang hanya berasaskan laporan lisan yang boleh diputar belit oleh orang yang tidak bertanggungjawab..tak akan hal mcm ini pun Nazri tak boleh nak selesaikan...

Anonymous said...

lancau lu nazri

hilbert said...

kalau macam tu penjelasan oleh nazri aziz, kenapa dulu blogger Jeffry 'Dimensi' Damien dan sekarang pulak Datuk Ahiruddin @ Rocky Bru dan ada lg blogger yg pro-kerajaan dikena tindakan yg saya percaya mereka juga bukan kakitangan kerajaan..

jadi bagaimana tu nazri???...jangan tipu rakyat lah..

Anonymous said...

nazri tu sapo, kalau bukan pejuang bangsa, tak kenallah aku.....

Anonymous said...

Fuck you DS Nazri LANCAU. Macam tu punya banyak bukti pun tak boleh ambik tindakkan ka? BERHENTI LA DARI JADI MENTERI.Berapa banyak bukti lagi yang hang mau? Minta-mainta la si budak cina tu buat lagu-lagu yang sempoi-sempoi untuk si Nazri ni. baru dia tau.
FUCK YOU DATUK SERI NAZRI.

Anonymous said...

Najib kenap kau simpan ZMenteri bebal mcm ni.. kat bawah ni ramai yg meluat.. menteri KDN pun sama..kalau tak mahu dgr jugak.. Najib akan jadi mcm Dollah...PENCEN jadi PM kini jadi Mantan ( MANUSIA TANPA JAWATAN )

Mat Jeng said...

Menteri yang beginilah tak payah simpan.. keadilan untuk orang lain..bangsa sendiri dijadikan kredit untuk mendapat sokongan kaum lain... Malang kita ada menteri macam nih..PRU13 nanti hilang satu kerusi nih tak apalah!!! daripada jadi duri dalam daging bangsa sendiri...

Anonymous said...

mohon Padang Rengas kemukakan calon BN yang baru..

kami tok se dah dengan YB bernama Nazri...

Patek said...

PRU dah tak lama lagi. UMNO masih belum serik lagi ke...????
Kalau nak berlagak dengan kenyataan macam ni, kita tengok la nanti PRU akan datang, apa akan jadi. UMNO harus ingat sensitiviti orang Melayu, bukan jadi tukang jilat bontot kaum yang menghina Melayu.. Akai mana deyyy Nazeri.!!!

Anonymous said...

Kes yang makin meluatkan orang Melayu. Memang lancau la....

Anonymous said...

Aku bukan keje kerajaan. Aku org melayu. Kalau aku buat statement yg berbentuk 'rasis' agak2 aku atau si Namawee Babi tu yg kena dulu?

Anonymous said...

betul tu! tindakan terhadap dua pengetua yg dikatakan rasis tu hanyalah berdasarkan 'hearsay' & putarbelit pelajar yg rasis.

tapi si babi tu siap ada video2 menghina negara, menghina islam & orang melayu. video2 babi tu memang boleh dilayari hari2, 24jam!!! sekarang ni habis budak2 muda cina anggap si babi ni hero mrk kerana keceluparan babi tu!! pergila tengok facebook mrk kalau tak percaya.

mengapa melayu saja yg dikenakan tindakan? menteri ni kalau dgn orang cina, kecut habih!!! mcm kena cucuk hidung ja dgn ngo2 cina & menteri2 serta pembangkang bangsa cina. nak tunggu melayu mengamok dulu ka?