Wednesday, August 25, 2010

TERKINI : Kakitangan Kerajaan Dapat 'Duit Raya'


PUTRAJAYA: Berita baik untuk semua pegawai kerajaan dari Gred 1 hingga 54. Kerajaan setuju untuk beri 'Bantuan Khas Kewangan' sebanyak RM500 sebagai sumbangan sebelum 1 Syawal.

Bantuan khas ini akan turut dinikmati oleh para pesara kerajaan.


"Keputusan ini diambil setelah mengambil kira kebajikan kakitangan awam dan pesara Kerajaan terutamanya bagi meringankan beban kos persediaan bagi menyambut Hari Raya Aidilfitri," kata Najib yang juga Menteri Kewangan.


Menurut beliau, bayaran itu melibatkan perbelanjaan sebanyak RM934.6 juta iaitu RM639.6 juta bagi petugas awam dan RM295 juta bagi pesara.


11 comments:

Anonymous said...

alhamdulillah...

Anonymous said...

syukur kepada ALLAH..

Anonymous said...

Dengar citer orang PAS yang kerja kerajaan tak nak amek duit raya tu, diorang kata rasuah... diorang akan sumbangkan ke rumah anak2 yatim, ibu tunggal dsb... hehheeh
Mengutuk kerajaan tapi dapat duit ambik bagi anak bibi makan. Terus lupa fatwa nik aziz pasal haram sumber gaji ibrahim ali sebab pegi bebas. Ptuihh!

Anonymous said...

penyokong pembangkang akan buat muka tak malu untuk terima duit raya. lepas tu hentam kerajaan. memang macam siamang.

Anonymous said...

terbaekkklahh..boleh beli baju raya untuk anak2. terima kasih.

Anonymous said...

memandai je ckp duit 2 rasuah... rezeki la...

ubi said...

harap penjawat awam jangan seronok je.. kerja mesti mau cantik..jangan time ni nak buat kerja luar je..barulah rm500 ni ada keberkatan

Anonymous said...

Syukur Alhamdulillah & timakasih pd najib prihatin dgn nasib penjawat awam yg bergaji kecil ni.. semoga Allah memelihara keselematannya dan sentiasa mendapat taufikdan hidayah Allah swt. (saya doakan keselamatan sesama Islam & tidak pd org kafir mcm guan eng tu)

Anonymous said...

walaupun ia RM500, tapi tetap bernilai.

terima kasih pak najib.

gapodio said...

UMNO-BN ni memang zalim. Takdak lagi kerajaan di dunia ni yang sezalim kerajaan UMNO-BN. Ada ka patut dibaginya duit raya kat penjawat awam RM500. Tak patut sungguh. Tak pernah lagi jumpa kerajaan sezalim ni. Memang zalim. Kena buat demontrasi ni...Esok Jumaat, memang sesuai buat demontrasi...Apalagi Mahpuz, Hatta jomla panggil orang kita pi berarak...

Nasionalis1982 said...

kah kah kah gapodio. memang terbaik punya sindir. menusuk ke kalbu. hehe.

kalau puak2 tu masih tak paham atau buat2 tak paham, memang bodoh la. hehe