Tuesday, July 20, 2010

Haa...ni la penyamun pasir tu.


Adik Nasir (7 tahun) : Pakcik..saya dengar pakcik dapat cekup penyamun pasir. Hebattlahh pakcik.

Pak Akob : Hehe...well..u know me (sambil tersengih)

Adik Nasir (7 tahun) : Mana penyamun pasir yang pakcik cekup tu? Nak tengok laa...
Pak Akob : Haa...ni la penyamun pasir nya.

Adik Nasir (7 tahun) : Mana pakcik..mana penyamun pasir tu? Saya tak nampak pun :(

Pak Akob : Ni haa…(sambil konfiden menunding jari ke arah lori).

Adik Nasir (7 tahun) : Emm..betul ke ini penyamun pasir yang pakcik cekup tu? Kenapa rupanya tak macam penyamun pun. Pakcik biar betul. Nak mainkan saya ye.

Pak Akob : Hoi budak..kamu tak percaya cakap pakcik ye. Apa yang pakcik cakap adalah benar. Tiada yang benar melainkan yang benar belaka. Ini la penyamun yang pakcik cekup tu. Pakcik mempertaruhkan nyawa tau nak halang penyamun ni. Pakcik siap baring atas jalan lagi.

Adik Nasir (7 tahun) : Hmm....(nada masih tak percaya)

Adik Nasir (7 tahun) : Tapi, yang pakcik tunjuk tu pun bukan penyamun tapi bontot lori. Penyamun pasirnya mana?

Pak Akob : x@^#%QQ?>”:{}....penyamun tu dah lari. Jadi, lori ini je la yang dapat pakcik cekup. Cameraman pulak suruh pakcik 'action' depan camera. Pakcik tunjuk je la lori ni seolah-olah pakcik dah tangkap penyamun. hehe..

Adik Nasir (7 tahun) : Ooo...macam itu citernye. Kenapa pakcik tak kejar penyamun yang dah lari tu?

Pak Akob : Gile ke kamu..tak kanlah pakcik nak kejar dengan pakai kain pelekat macam ni. Kalau terlondeh nanti macam mana. Abis anu pakcik jadi bintat-bintat kene gigit dengan nyamuk.


Cerita sebenar, klik sini.

4 comments:

shonzu said...

Hahahahaha... tajuk akhbar hebat. "PENYAMUN PASIR DICEKUP EXCO", tapi kenapa tak nampak pun penyamun tu???? Spesis mambang pasir ke????

Hahahaahahaha.... lawak sungguh Yaakop SUPERi kain pelikat tu....

Anonymous said...

hehe...masuk raja lawak confirm aku SMS.

yeop ladin said...

ni gambor bas, ker lori minyak ?

Anonymous said...

macam bas ekspress je..hehe