Wednesday, November 18, 2009

Enam kotak rahsia : satu kotak telah dibongkar !!

Mohamad Ezam berkata, ketika masih bersama PKR, beliau pernah menyuarakan kepada Anwar supaya pemimpin nombor satu parti itu mendedahkan kandungan kotak-kotak itu, tetapi Anwar meminta beliau supaya “tunggu untuk (faedah) politik”.

Pada tahun 1999, ketika dipanggil memberikan keterangan berhubung dokumen dalam kotak-kotak itu yang tergolong dalam kategori rahsia rasmi, perkara yang sama telah dijelaskan kepada polis bahawa “ianya disimpan oleh Anwar Ibrahim”.

Selepas 10 tahun, dalam program Hujah di TV9, Ezam sekali lagi menafikan beliau memiliki 6 kotak rasuah yang diwar-warkan semasa Anwar Ibrahim dipenjarakan di Sungai Buloh. Sebaliknya kotak itu dikatakan masih di tangan Anwar Ibrahim.

Anwar pulak senyap. Langsung tak beri sebarang komen. Saman Ezam pun tidak.

Senyap itu tandanya apa? Tanya Anwar. Hanya dia yang tahu.

Orang cakap, kalau nak dedah biar sampai terlondeh.

Tapi sekarang, yang terlondeh itu bukan Anwar. Tapi Azmin.

Pendedahan dokumen bernilai RM8.5 jut...jut...jutt..juta (nak sebut pun jadi gagap) saham Azmin benar-benar mengejutkan.

Ini cakap bukan sebarang cakap. Ini bukan cakap macam tin kosong.
Tin ini ada isi.

Tak sampai 48 jam selepas didedahkan oleh akhbar Utusan Malaysia, blog GAP dah keluarkan buktinya. Sahih atau tidak, anda pertimbangkanlah sendiri.

Yang pasti, bukti dah ada. Laporan polis pun dah dibuat.

Macam biasa, Azmin pun nafi. Azmin kata dia akan kemukakan saman terhadap bekas Ketua Pemuda MIC, S.A. Vigneswaran berhubung dakwaaan pembelian saham bernilai RM8.5 juta ni.

Alasan Azmin, tindakan itu dibuat kerana dakwaan tersebut menjatuhkan reputasinya sebagai pemimpin dan wakil rakyat serta mengaibkan dirinya sera keluarga.

Pelik bin ajaib. Sejak bila dia kisah pasal reputasi? Bukankah aib mengaibkan diri dan keluarga dah jadi mainan mereka sendiri? Masa buat cerita dongeng DS Najib - Altantuya, takda pulak mereka fikir. Hentam keromo saja. Bila kena batang hidung sendiri, baru tahu langit tinggi rendah.

Paling best adalah part Azmin menafikan dakwaan tersebut. Baru sekali saja nafi, penyokong dia terus percaya bahawa Azmin mangsa fitnah. Malah jadi buta untuk menerima siasatan polis.

Memang betullah...bila otak dah kena tuned macam tu, Anwar kencing tepi jalan pun mereka akan cakap itu bukan Anwar. Itu adalah orang yang mempunyai wajah seakan-akan Anwar. Nahhhh....

Dulu, Anwar dedahkan dia ada enam kotak rahsia yang mengandungi dokumen rasuah dan penyelewengan. Ternyata Anwar 'berkata benar', sekarang 'satu kotak' kepunyaan Azmin telah didedahkan.

Sekarang, kita tunggu pula pendedahan lima kotak lagi :)


3 comments:

AbgTuah said...

ISI KANDUNGAN PETI RAHSIA TU DI BLOG TUAH..

http://abangtuah.blogspot.com

Anonymous said...

Habis..habis...

Semua dah terdedah..

Semua dah terlondeh..

Apa lagi Azmin, lu buat la akuan bersumpah..

Itu kan lebih islamik daripada bersumpah di masjid...

+ anti holligan

Media Cyber said...

kalau dilihatkan, perkara spt ini adalah petanda yg Azmin akan disingkirkan dari parti..