Wednesday, April 28, 2010

Aku bukan mengungkit tapi cuma membangkit..


Kalian tengoklah angka-angka di atas. Kalau tak jelas, boleh klik sini. Jadual tersebut adalah jumlah undi dalam PRK di Hulu Selangor. Aku cuma highlightkan beberapa peti undi saja iaitu peti undi di kawasan yang majoritinya adalah pengundi Cina.

Angka-angka itulah yang menyumbang kepada kejatuhan peratusan undi yang diterima oleh kerajaan BN. Hampir jatuh terduduk juga dibuatnya kerana BN sekadar menguasai kurang daripada 30 peratus undi. Terima kasih kepada yang mengundi BN. Yang tidak mengundi BN pun terima kasih juga diucapkan. Terima kasih pada siapa?

Terima kasih kepada Perdana Menteri kita kerana……

TERBARU: Janji ditunai....Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah menyerahkan cek RM3 juta seperti yang dijanjikannya semasa kempen pilihanraya kecil Parlimen Hulu Selangor kepada Sekolah Jenis Kebangsaan Cina,Rasa.Cek disampaikan dalam majlis ringkas di pejabat beliau di Jabatan Perdana Menteri,Putrajaya,tengahari Rabu.– sumber Agenda Daily

5 comments:

Anonymous said...

najib ni mmg bodoh mcm pak lah..

My Longest Yard said...

DS Najib tak bodoh...beliau tidak cakap kosong macam tin kosong.

Ia menjadi bukti kata di kota, janji di tunai...

Anonymous said...

so, anuwar juburi,nicky ajis,lim kit siang, pandai sangat ker.kalau pandai dah lama dorang jadi PM..hehehehe..bodoh2 najib pun dia dah jadi PM..so jadi pembnagkang jer laye sampai bila2..bodoh punya orang

Anonymous said...

so, anuwar juburi,nicky ajis,lim kit siang, pandai sangat ker.kalau pandai dah lama dorang jadi PM..hehehehe..bodoh2 najib pun dia dah jadi PM..so jadi pembnagkang jer laye sampai bila2..bodoh punya orang

Anonymous said...

apa yang najib buat, bagi muka kat org cina yang tak mengundi bn akan buat melayu/ahli umno di kampung2 melayu/tradisional benci kan umno. tunggu ajelah masa akan tiba. bukan melayu tak sayang umno tapi bencikan pemimpin yg pentingkan slogan 1malaysia daripada jaga hati nurani bangsa sendiri. org dah nyata tak sokong dibagi macamacam. yang sokong tapi melayu jadi pengemis mintak2 untuk pembangunan. hei, tunggulah masanya... melayu akan bencikan umno pasal sikap pemimpin2nya.... sejarah tak pernah mungkir. kita mintak pemimpin2 umno tanya kenapa mereka mesti nak jaga hati org cina sekalipun dah tahu mereka bencikan bn/umno? dan kenapa tak nak dengar suara bangsa sendiri?