Friday, May 6, 2011

Jom kita sanggah kenyataan Nik Aziz !!

Saya nak bertanya kepada anda semua...

1. Adakah kepala anda telah diacukan dengan senapang ketika mahu pergi ke masjid tadi untuk bersolat Jumaat?

2. Adakah anda pergi ke masjid dengan perasaan gerun dan gementar, takut-takut kalau anda diserang hendap atau dibom?

3. Adakah masjid atau surau di Malaysia dilarang untuk melaungkan azan?

4. Adakah subjek Pendidikan Islam diharamkan untuk di ajar di sekolah rendah dan menengah di Malaysia?

5. Adakah ulama-ulama di Malaysia ditindas dan dianiaya?

6. Adakah selama anda hidup di Malaysia ini, anda rasa terkongkong untuk mengamalkan cara hidup Islam?


Jika jawapan anda semua adalah TIDAK, mengapa orang tua yang kita kenali ini keluarkan kenyataan yang terlalu dangkal dan mengarut. Seolah-olah, selama ini bumi yang kita pijak dan junjung ini berada dalam keadaan huru hara dan tidak aman.



Kalau orang tua ni nak berkias dan menyindir pun, buatlah macam orang yang berilmu tinggi. Bukan macam orang tua yang nyanyuk.

11 comments:

Anonymous said...

yang x berilmu tu kau, keilmuan tok guru nik aziz diakui oleh ulama'luar negara. keilmuan pok jib tuya?

Anonymous said...

hebat benar ilmu kitab hijau pok nik. peliwat dibela, penzina ditatang, pengkhalwat di angkat sebagai bertanding naib pres. benarkah pas membela islam? bila semua adun kelantan pas nak istihyar harta kepada rakyat kelantan? termasuk harta anak beranak pok nik semua. berapa harta pada tahun 1990 dan pada 2011? pujalah pok nik sampai mati pun tapi ia tetap pembela peliwat antarabangsa,

Anonymous said...

Hidup lebih aman tanpa N.AJIS!!!
bila nak mampos orang tua ni?
berdosa ke aku ckp mcm ni?

lalat said...

..dimana dalam amanah memilih pemimpin kita wajid mendedah peribadi org yg hendak dipilih itu, adakah dia seorang yg benar2 adil, tidak fasik dan tidak melakukan pekara2 yg boleh menjatuhkan maruah - Hj Abdul Hadi Awang.(pilihanraya Permatang Pasir)

kopi said...

Haram punya org tua ni, kalau boleh dia suka kita berbunuhan sesama sendiri agaknya.Memang jenis otak Abu Bakar Bashir, mengembangkan Islam dijalan terrorist.

Muhammad Thaqif said...

ULAMAK skrg yg membawa dakwah nabi dicaci maki,
pmimpin kejam diangkat tinggi,
pemimpin yahudi senyum smp ke gusi,
tgk umat Islam yg berkelahi...

Anonymous said...

jahanam punya situa kutuk ni.
manusia ni cuci punggung pun tak bersih nak ajar org.
org tua nak mampus tak sedar diri.
aman dunia ni kalau dia mampus'
ulamak haram jadah , iblis tua kutuk tak sedar diri

Anonymous said...

tak ada UMNO aman lah puak puak ni sebab dia pok nik tahu selagi UMNO ada,selagi tulah tak boleh pergi kemana mana parti PAS ni..Jauh lagilah nak memerintah Malaysia.Dulikkan semua kenyataan pok nik ni..hanya naik raih simpati je tu

hangkedee said...

Kalau tak ada Umno aman malaysia seperti Selatan Thai sejahtera sperti Singapork.Di utara seronok berbunuhan para Ulama diselatan merayakan sehingga tak boleh Azan.Humban kelaut saja juak juak pertualang Melayu.Sejarah kejatuhan melayu Melaka berulang kembali.

JoN said...

org tua ni ulamak ke?? satu lg sapa la yg dr luar negara tu iktiraf org tua ni sebagai ulamak tersohor, dr pengamatan aku tngk org tua bnyk syok sendiri je, dlm ceramah2 ke kuliah ke dia bedal setiap ayat2 suci al-quran ikut sesuka hati dia je untuk menjatuhkan maruah org islam len, ini ke ciri2 ulamak yg penjilat2 tegar dia dok sanjung sngat2.. fikir la dgn akal jgn tau nk pcaya bulat2 je apa org tua ni brcakap..
skrg ni dh jd trend muda mudi yg rs x puas ati ngan silap sendiri untuk menyalahkan org len, jd platform paling sesuai diaorg mncari panadol sesat untuk masalah diaorg.. satu lagi buleh tak sesapa pengikut2 tegar org tua ni untuk menjelaskan perincian bidang ilmu org tua ni...

Anonymous said...

pendek kata...Pork Nik Najis tua kutuk tak sedar diri nk mampos..