Monday, February 28, 2011

Ini mahasiswa atau mahasewel? hahaha


Last week kecoh pasal mahasiswa buat demo 'ala mubarak' di UPM. Mujurlah tiada kepala orang yang pecah. Mujurlah yang pecah itu cuma pintu kaca saja.

Malaysiakini ada mengeluarkan berita di portal mereka mengenai insiden yang berlaku di UPM. Salah satunya bertajuk 'Kecoh, Pelajar Cuba Larikan Fail Bukti'.

Video di bawah saya dapat dari you tube. Mungkin ia dapat menjelaskan 'insiden larikan fail' tersebut. Video ini telah diupload pada 25.02.2011 oleh seorang bernama akmalazfar.

Akmalazfar telah menulis seperti berikut...

Tindakan kurang ajar Wakil Pro Mahasiswa UPM ketika berbincang dengan Prof Fauzi Ramlan pada pagi peristiwa berdarah UPM (23/2/2011)


Pelajar tersebut telah cuba mencuri dokumen ketika meeting tersebut... Beberapa penagwal terpaksa menenangkan pelajar tersebut yang agresif untuk mendapatkan kembali dokumen tersebut.

Prof Fauzi pada perbincagan pada pagi itu telah berjanji untuk membatalkan Pembatalan calon2 yang telah dibatalkan...

Mari kita lihat kekurangajar wakil Pro Mahasiswa terhadap Prof Fauzi Ramlan ketika perbincagan itu... adakah ini pemimpin yang kita perlukan?

Masalah ini berpunca dari Wakil-wakil Pro Mahasiswa yang keras kepala dan tidak mahu dengar penjelasan dari TNC lalu kerana tidak dengar masalah sebenar lalu dengan berlandaskan emosi dan pemikiran tidak matang, wakil2 pro mahasiswa ini telah meghasut rakan lain untuk memecahkan pintu bangunan pentadbiran tersebut....

Selain itu, kerana TNC bersetuju untuk membatalkan surat pembatalan tersebut dan isu itu akan selesai, Salah seorang wakil Pro Mahasiswa UPM cuba memburukan HEP dengan lakonan hebat beliau di dalam video ini...


4 comments:

Anonymous said...

Cara berkomunikasi dengan seorang yang bergelar Prof pun dah menunjukkan mereka nie memang keturunan kurang ajar, mungkin disebabkan kurang didikan agama ataupun memang selalu makan benda yang haram menyebabkan mereka bersifat sedemikian rupa.....keculaparan, kebiadapan dan sikap ekstrim mengingatkan saya kepada kepada sebuah parti keluarga yang kononnya memperjuakan keadilan dalam demokrasi dan politik.....(orang kg aje)

Anonymous said...

Perangai macam ni ... patut kena buang Universiti je ...

anti bohmau said...

entah bagaimana perasaan ibubapa, guru2 & orang kampung mrk bila lihat perangai ganas mrk ni?

mrk terlalu dipengaruhi oleh perasaan bahawa mrk shaja yg benar & adil sedangkan keadilan bg orang lain mrk bakul-sampahkan! mcm ni nak jadi pemimpin masa depan? hancur negara jadinya!!!!

Ape-ape aje said...

biasanya budak U kurang ajar ni patut keluar dari malaysia...bagi orang tempatan yang berminat atau yang betul2 ingin masuk ke U...atau bagi masuk orang Afrika jer masuk UPM