Tuesday, June 22, 2010

MP Pakatan kata pada Dr Asri : Jangan! Jangan ! Jangan!


Dahulu..

Kau ambil yang itu, aku ambil yang ini.

Kau pilih yang itu, aku pilih yang ini.

Kau pergi sana, aku pergi situ.


Sekarang…

Aku masuk parti ini, kau kena masuk parti ini jugak.

Aku tak masuk parti sana, jadi ko jangan masuk parti sana jugak.


Itulah yang berlaku sekarang. Pelik tapi benar. Mereka dah berani berkata yang itu tidak boleh, yang ini tidak boleh. Jangan sertai parti sana nanti ilmu agama tak berkembang, nanti tak boleh bersuara. Umpama mengorek kubur sendiri. Dasyat.


Adakah ini yang dimaksudkan dengan kebebasan berpolitik? Kebebasan untuk berparti? Kebebasan berdemokrasi yang sering dilaung-laungkan sebelum ini?


Oiii… Dr Mohd Asri Zainul Abidin kan rakyat Malaysia jugak…biaq pi la dia nak masuk parti mana pun. Inikan negara bebas. Borang UMNO pun dia belum hantar. Tapi korang dah terlompat macam kera kena belacan. Baca sini.


Malaysiakini letak tajuk ‘MP Pakatan : Lebih wajar Dr Asri kekal bebas’. Kenapa tidak tulis ‘Dr Asri patut masuk Pakatan Rakyat’. Kan itu lebih straight forward.

Kalau baca isi kandungan berita tu, memang jelas mesej sebenarnya adalah ‘Dr Asri patut masuk Pakatan Rakyat….bukannya UMNO’.


No comments: