Wednesday, September 16, 2009

Riang Ria 16 September

Soalan Objektif

1) Siapa Perdana Menteri Malaysia ke 6 (klu : PM Mat Jenin)

a) Najib Tun Razak

b) Abdullah Ahmad Badawi

c) Anwar Ibrahim

d) Hadi Awang


2) Pada tarikh apakah Perdana Menteri Malaysia ke 6 dilantik (klu : PM Mat Jenin)

a) 31 Ogos 2009

b) 3 April 2009

c) 16 September 2008

d) 14 Februari 2007


3) Pada 16 September 2008 Datuk Seri Anwar Ibrahim mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Malaysia ke 6 di hadapan...

a) Potret Yang Dipertuan Agong

b) Tuanku Karpal Singh (Singh is King)

c) Cermin

d) Bukan dihadapan, tapi 'dibelakang'.


4) Pada tahun 2008 Parlimen Malaysia menyaksikan perubahan kuasa setelah ketua pembangkang mendapat bilangan kerusi yang mencukupi dari

a) Ahli Parlimen Barisan Nasional

b) Ikea

c) Kedai Perabot Kayu Jati

d) Dewan Undangan Negeri Perak


5) Pada 12 September 2008 Ahli Parlimen YB Tian Chua telah ke Taiwan bersama rombongan beberapa ahli politik dari Pakatan Rakyat untuk?

a) Belajar mengenai penanaman Dragon Fruit

b) Mengambil kursus pendek pertanian

c) Berkaraoke bersama ahli parlimen BN

d) Mengajak mereka untuk melompat parti


6) Gerakan popular rakyat yang dipelopori oleh aktivis kaum India yang memberi kesan dalam keputusan pilihanraya ke 12 dikenali sebagai

a) Makkal Sakhti

b) Makkal Ossai

c) Muthel (Telur) Tosai

d) Rawa Tosai


7) Siapakah di antara berikut merupakan pemimpin kanan dalam gerakan aktivis Hindu yang dekenali sebagai Hindraf?

a) Vellupillai Prabakharan

b) P Uthayakumar

c) P Ramlee

d) Sivaji The Boss


8) Bilakah perdana Menteri Malaysia ke 7 akan dilantik

a) 16 September 2009

b) 16 September 2012

c) 16 September 2020

d) Sebelum Kiamat



Ujian Minda (nak test kaler otak korang)


Pada pagi 16 September,sepasang suami isteri yang sedang berehat-rehat di dapur sambil menikmati kopi mula hangat. Sambil bersarapan si isteri menyatakan ketidakpuasan hatinya terhadap pergolakan politik yg berlaku di dalam negara. Lalu si suami pun mencelah dengan berkata,memang susah kalau satu kapal ada 2 nakhoda,lebih baik kalau 2 kapal dgn satu nakhoda.


"Lain macam je bunyinya tu bang" sahut si isteri.



Lagu Suasana 16 September

(perlu dinyanyikan mengikut melodi Lagu Suasana Hari Raye - Anuar Zain & Elina)

Berlalulah sudah 16 September 2008

Setahun sudah rakyat menunggu

Tibanya 16 September 2009

Dengan rasa kecewa

DSAI frust gile

Terasa malu tak terhingge

Termasuklah juge penyokongnye

Tapi kami bersyukur dan ketawa tak terhingge..muahahaha

korang boleh sambung lirik seterusnya..kalau sudah yakin, sila jerit "saya kunci lirik ini'!!!!






6 comments:

Anonymous said...

Best, betul, betul, betul. Semua soalan dan lagu cukup menggelikan hati, heheheheeh sori lah bang nuar ngan penyokong nya sekali, aku ketawa terbahak bahak. Salam aidilfitri semua.....

Anonymous said...

best gilak mencacai al juburi
mana hadiah nye dri Pakatan haraqm untok jawwapan yang paling sempurna???
Hidup 16 september 2000009

Kumbang said...

hehehehehehe

hilbert said...

Salam saudare,

ini soalan banyak lah...hehehe,

..ada saingan dengan soalan dalam pop kuiz atau roda impian...

hadiah pertama apa bro ? tiket penerbangan ke Taiwan ke?

hadiah kedua pulak apanye..? gel ke berbagai guna ke bro hehehe..

hadiah ketiga apa arrr... ((((0)))) HAH???..APA???...Air paip percuma hehehehhe...

The 6th Musketers said...

Bro hilbert,

Kalau semua jawapan betul, wa kasik hadiah..

Hadiahnya adalah cuti selama 2 hari pada hari isnin(21/09) dan selasa(22/09). Muahahahah

mufid said...

My Longest Yard... saya yakin betul saya kunci lirik ini...(disertakan dengan ketawa bergulin-gulin) love u la bro!!!!